loading...
قفل دیجیتال
omidvar بازدید : 100 چهارشنبه 05 آذر 1399 نظرات (0)

دستگیره دیجیتال هوشمند

یک وسیله بسیار مناسب برای تامین امنیت و نیز راحتی رفت و آمد کاربران می‌باشد. این نوع قفل‌ها با ارائه متدهای دسترسی امن و بدون کلید، دردسرهای استفاده از دسته کلیدها را از بین می‌برد. با این حال گاهی اوقات به دلیل نداشتن آشنایی کافی با دستگیره هوشمند، مشکلاتی برای ما و اعضای خانواده به وجود می‌آید. به همین دلیل شناخت کافی و آشنایی با ویژگی‌های دستگیره‌های دیجیتال بسیار ضروری می‌باشد.

در این مقاله تلاش می‌کنیم تا با ارائه چند سوال مهم و متفاوت در مورد دستگیره دیجیتال هوشمند و پاسخ به آن‌ها، شما را بیشتر با این محصولات آشنا نماییم.

مزیت‌های خاص و جذاب دستگیره دیجیتال هوشمند

امروزه زندگی دیجیتالی به یک مقوله عادی در زندگی مردم تبدیل شده است. در حال حاضر اکثر مردم از دستگاه‌های الکترونیکی و دیجیتالی در خانه‌های خود استفاده می‌کنند. دستگیره هوشمند یکی از این محصولات می‌باشد که از درب ورودی ساختمان در برابر عوامل طبیعی و انسانی محافظت می‌نماید. به طور کلی دستگیره دیجیتال هوشمند امنیت و راحتی ورود و خروج را افزایش می‌دهند.

دلایل برتری دستگیره دیجیتال هوشمند نسبت به قفل‌های قدیمی

- در این نوع قفل‌ها هرگز مجبور به استفاده از کلیدها نمی‌باشید. به این ترتیب خطر از دست رفتن کلیدها از بین خواهد رفت. تنها با استفاده از رمز، کارت، اثر انگشت و تلفن همراه می‌توانید دستگیره هوشمند را باز نمایید.

- آلارم هشدار در دستگیره دیجیتال هوشمند شما را از وقوع حوادث طبیعی و انسانی آگاه می‌سازد. به این ترتیب با آمادگی کامل می‌توانید به مقابله با این نوع حوادث بروید.

- کنترل از راه دور این نوع قفل‌ها توسط تلفن همراه، شما را از اوضاع ورود و خروج ساختمان آگاه خواهد ساخت. حتی اگر در دور دست‌ترین نقطه جهان حضور داشته باشید. با این ویژگی می‌توانید درب را برای دوستان و آشنایان خود در صورت حضور نداشتن در منزل، باز کنید. در صورت ورود غیر مجاز یا نیروی بیش از حد به دستگیره دیجیتال هوشمند، پیام هشدار به تلفن همراه ارسال شده و شما را از بروز خطرات احتمالی آگاه می‌سازد. به این ترتیب می‌توانید اماکن امنیتی مانند اداره پلیس را برای مقابله با آن حادثه به منطقه اعزام نمایید.

بهترین مدل های قفل هوشمند با قابلیت کنترل توسط تلفن همراه

- دستگیره دیجیتال هوشمند می‌تواند با سایر محصولات هوشمند و الکترونیکی خانه ادغام شود. به این ترتیب می‌توان آن‌را برای حالت‌های مختلف خانه برنامه‌ریزی کرد.

با توجه به مزایای ذکر شده می‌توان نتیجه گرفت که دستگیره هوشمند، امنیت و راحتی را برای کاربران فراهم می‌نماید. این در حالی است که با توجه به مشغله‌های روزانه افراد، امنیت، راحتی و آسایش از مقوله‌های اصلی زندگی آن‌ها به شمار می‌رود.

پرسش و پاسخ

در صورت از دست دادن تلفن همراه چگونه می‌توان دستگیره دیجیتال هوشمند را کنترل نمود؟

تلفن همراه شما اساسا به‌عنوان کلید دیجیتالی عمل می‌کند. بنابراین اگر گوشی خود را از دست دهید، امنیت این نوع قفل‌ها به شدت کاهش می‌یابد. پس بد نیست بدانید چه اقداماتی باید انجام گیرد؟

از یک رایانه و یا تلفن همراه دیگر وارد حساب کاربری خود شده و دسترسی تلفن گمشده را غیر فعال نمایید. اکثر مدل‌های دستگیره دیجیتال هوشمند این ویژگی را ارائه می‌دهند. برای به دست آوردن دسترسی خانه توسط تلفن همراه، تنها کافی است نرم افزار را بر روی تلفن همراه نصب کرده و آن‌را با دستگیره هوشمند سازگار نمایید.

چه زمانی باید باتری‌های دستگیره دیجیتال هوشمند را تغییر داد؟

طول عمر باتری دستگیره هوشمند متفاوت می‌باشد. به طور کلی طول عمر باتری بین 6 تا 12 ماه است. البته پیش از اتمام باتری، آلارم هشدار تعویض باتری‌های قدیمی به صدا در می‌آید. با این حال پیشنهاد می‌گردد هر 6 الی 9 ماه یک بار باتری‌های خود را چک نمایید.

آشنایی با دستگیره دیجیتال هوشمند از طریق پرسش و پاسخ به آن ها

چه زمانی باید رمز عبور دستگیره دیجیتال هوشمند را تغییر داد؟

در صورتی که امنیت رمز عبوری خود را حفظ کرده و سختی پارامترهای آن مناسب باشد، نیازی به تغییر رمز نیست. تنها در صورت لو رفتن و یا در اختیار داشتن آن توسط افراد ناشناس و غیر قابل اطمینان، باید رمز عبور را تغییر داد. به‌عنوان مثال در صورتی که رمز را در اختیار مامور پست یا یکی از همسایگان خود قرار داده اید، باید در اولین فرصت آن را تغییر دهید. برخی از مدل‌های دستگیره دیجیتال هوشمند این مشکل را بر طرف نموده اند. با استفاده از رمزهای یک بار مصرف تمامی این نگرانی‌های امنیتی از بین خواهد رفت.

آشنایی با دستگیره دیجیتال هوشمند از طریق پرسش و پاسخ به آن ها

چگونه باید از کلید اضطراری نگهداری کرد؟

بیشتر مدل‌های دستگیره هوشمند دارای کلید مکانیکی می‌باشند که در مواقع ضروری می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. ما نگهداری این کلیدها در کیف پول، زیر گلدان و ... را هرگز توصیه نمی‌کنیم. کلیدهای اضطراری باید در جای امن و بیرون از منزل نگهداری شود. همچنین دسترسی به آن نیز باید در کمترین زمان ممکن و راحت باشد. مکان‌هایی مانند صندوق امانات، داخل خودرو و یا خانه افراد قابل اعتماد برای نگهداری کلیدهای مکانیکی دستگیره دیجیتال هوشمند بسیار مناسب می‌باشد.

آشنایی با دستگیره دیجیتال هوشمند از طریق پرسش و پاسخ به آن ها

نکات امنیتی در هنگام استفاده از روش‌های دسترسی چیست؟

- در صورت ارسال رمز عبور به دیگران، در اولین فرصت آن را تغییر دهید. دانستن رمز توسط دیگران امنیت دستگیره هوشمند را به شدت کاهش می‌دهد.

- از به اشتراک گذاشتن رمز عبور در شبکه‌های اجتماعی خودداری نمایید. محیط‌های اجتماعی در اینترنت قابل هک بوده و ممکن است اطلاعات شما در اختیار سارقان قرار گیرد.

- حتی الامکان از مدل‌های دیگر دستگیره دیجیتال هوشمند مانند قفل اثر انگشتی استفاده نمایید. زیرا امکان از دست دادن و یا هک نمودن اثر انگشت تقریبا غیر ممکن می‌باشد.

آشنایی با دستگیره دیجیتال هوشمند از طریق پرسش و پاسخ به آن ها

- در صورتی که نصاب شرکت فروشنده قفل این نوع دستگیر‌ه‌ها را نصب کرده باشد، در هنگام راه اندازی، معرفی و وارد نمودن رمز عبور را شخصا انجام دهید.

- چندین اثر انگشت مختلف خود را به دستگیره هوشمند معرفی نمایید تا مشکلی برای شناسایی و باز نمودن درب ورودی نداشته باشید (در هنگام سرما برخی از انگشت‌ها را نمی‌توان به قفل شناسایی نمود).

آیا نصب و راه اندازی دستگیره دیجیتال هوشمند آسان است؟

دفترچه راهنما با زبان ساده و راهنمای صوتی چند زبانه و قابل فهم باعث شده تا نصب و راه اندازی دستگیره هوشمند آسان و نیاز به فرد متخصص برای این‌کار نباشد. به راحتی می‌توان این نوع قفل‌ها را با قفل‌های قدیمی جایگزین نمود و نیاز به سوراخ کاری اضافه نیست. برای نصب دستگیره دیجیتال هوشمند نیاز به ابزارهای ساده نصب می‌باشد به همین دلیل هر شخصی می‌تواند این کار را انجام دهد.

آشنایی با دستگیره دیجیتال هوشمند از طریق پرسش و پاسخ به آن ها

دلایل نیاز به افزودن دستگیره دیجیتال هوشمند در محیط‌های اداری چیست؟

- دستگیره دیجیتال هوشمند می‌تواند حفره‌های امنیتی محل کار شما را از بین برده و مسئولیت‌های امنیتی شما را کاهش دهد.

- هنگامی که بر روی قفل‌های قدیمی سرمایه گذاری نمایید این تنها هزینه شما به حساب نمی‌آید! تعمیر و نگهداری این نوع قفل‌ها در آینده نزدیک هزینه‌های بالایی را برای صاحبان کسب و کارها به دنبال خواهد داشت. به‌ویژه در کسب و کارهای بزرگ که ریسک از دست رفتن کلیدها افزایش می‌یابد.

- سرعت دسترسی، راحتی در رفت و آمد و کنترل ورود و خروج پرسنل از دلایل دیگری می‌باشد که صاحبان کار را راضی به استفاده از این نوع قفل‌ها می‌نماید. باز نمودن درب به هنگام پر بودن دستان، از دست دادن کلیدها، خراب شدن قفل و ... مشکلاتی است که در قفل‌های قدیمی با آن مواجه شده و آسایش و راحتی صاحبان کسب و کار و پرسنل را به خطر می‌اندازد.

 

آشنایی با دستگیره دیجیتال هوشمند از طریق پرسش و پاسخ به آن ها 

منبع: karenddl.com

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 11
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 29
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 28
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 68
  • بازدید ماه : 99
  • بازدید سال : 637
  • بازدید کلی : 3,164